+98 (35) 352 238 38 info@neypoolica.com شنبه تا پنجشنبه 8:00 الی 15:00 فارسی English العربية

مهمترین ویژگی های یو پی وی سی که باید درباره انها بدانید

آب تمیز و سالم یک ضرورت است. مردم از زمان های بسیار قدیم با مواد مختلف آزمایش می کردند تا ماده مناسبی را بیابند که تامین آب مناسب را تضمین کند.

زمانی از لوله های فلزی برای حمل آب استفاده می شد. با این حال، فلزات، همانطور که همه ما می دانیم، مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند. بنابراین آنها انتخاب ایده آلی برای کاربردهای لوله کشی نبودند. اندکی پس از آن لوله های پلاستیکی اختراع شدند و نوعی از لوله های پلاستیکی که چهره صنعت لوله کشی را متحول کرده است UPVC است. تولید کنندگان پیشرو لوله و وسایل PVC با توجه به مزایایی که این لوله ها به همراه دارند، طیف گسترده ای از لوله های UPVC را برای نیازهای لوله کشی مسکونی و تجاری ارائه کرده اند.

در این مقاله با برترین ویژگی ها و کاربرد لوله های UPVC بیشتر آشنا می شویم.

UPVC چیست؟

UPVC مخفف Unplasticized polyvinyl chloride است. UPVC به دلیل مقاومت قوی در برابر مواد شیمیایی و عناصر طبیعت، انتخابی ایده آل برای ساخت و سازهای لوله کشی مسکونی و تجاری است.

ویژگی های کلیدی لوله های UPVC

برخی از ویژگی های اصلی لوله های UPVC که باید بدانید در اینجا آمده است:

سخت تر از PVC.

در حین ساخت لوله های UPVC، از پلیمرهای پلاستیک کننده اضافی استفاده نمی شود. به همین دلیل است که لوله های UPVC نسبت به لوله های پی وی سی قوی تر هستند.

دوستدار محیط زیست و مقاوم در برابر مواد شیمیایی.

لوله های UPVC با استفاده از ترکیبات پلی وینیل کلرید، بدون پلاستیک شده و سازگار با محیط زیست تولید می شوند. به لطف مقاومت شیمیایی UPVC، به لوله کشی جدایی ناپذیر تبدیل شده است.

سبک و بدون دردسر.

آنها سبک، بادوام و انعطاف پذیر هستند. علاوه بر این، لوله‌های UPVC نیز بدون نیاز به تعمیر کار می‌کنند. از آنجایی که این لوله ها 1/5 وزن مخصوص لوله های فولادی هستند، هزینه حمل و نقل کمتر و نصب آسان را تضمین می کند.

ماندگاری طولانی مدت.

این لوله ها مقاوم در برابر مواد معدنی، ضد خوردگی و مقاومت در برابر اثرات شرایط سخت هستند. بنابراین این لوله ها دچار خوردگی و رسوب نمی شوند. لوله های UPVC استحکام و مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند.

مقرون به صرفه.

این لوله ها هزینه های نصب کمی را نیز ارائه می دهند. همچنین به دلیل سختی و دوام بودن آنها در درازمدت در هزینه تعویض صرفه جویی می کنند.

کاربردهای لوله های UPVC

  • لوله های زهکشی UPVC برای خطوط تامین آب آشامیدنی و همچنین به عنوان پوششی برای لوله کشی استفاده می شود.
  • آنها همچنین به طور گسترده ای برای تولید برق اصلی در چاه های لوله و لوله های پایین UPVC استفاده می شوند.
  • از آنجایی که لوله های UPVC ماهیت غیرفلزی دارند و در برابر انواع خوردگی فلزی مقاوم هستند، این لوله ها بهترین انتخاب را برای خطوط لوله تخلیه و فاضلاب دارند.
  • صرف نظر از ماهیت سیال حمل و نقل، لوله های UPVC رفتار خنثی دارند. زیرا این مواد از مواد بی بو و بی مزه ساخته شده اند.
  • لوله های UPVC به طور گسترده در سیستم های فاضلاب استفاده می شوند زیرا این لوله ها اجازه هیچ گونه رسوب در داخل خط لوله را نمی دهند.
  • مواد UPVC به دلیل عدم رسانایی در برابر آتش و احتراق، انتخاب خوبی برای نصب الکتریکی است. بنابراین لوله های UPVC به معنای ایمنی بیشتر است.
  • اتصالات و لوله های لوله کشی UPVC برای تهویه حمام نیز استفاده می شود.

منبع: https://oriplast.com/top-features-and-uses-of-upvc-pipes/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

No comments have been sent yet!