+98 (35) 352 238 38 info@neypoolica.com شنبه تا پنجشنبه 8:00 الی 15:00 فارسی English العربية

پی وی سی چیست و چه کاربردی دارد؟

پلی وینیل کلراید (PVC) چیست و چه کاربردی دارد؟

پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از رایج ترین پلیمرها در سراسر جهان است (در کنار چند پلاستیک پرمصرف مانند PET و P.P.). این پلاستیک به طور طبیعی سفید و بسیار شکننده است. PVC طولانی تر از بسیاری از پلاستیک ها بوده است، اولین بار در سال 1872 سنتز شد و به طور تجاری توسط شرکت B.F. Goodrich در دهه 1920 تولید شد. در مقایسه، بسیاری از پلاستیک های رایج دیگر برای اولین بار تنها در دهه های 1940 و 1950 سنتز شدند و از نظر تجاری با دوام بودند. آن‌ها بیشتر در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود و همچنین برای علائم، برنامه های کاربردی مراقبت های بهداشتی و فیبر برای لباس استفاده می شود. پی وی سی دو بار به طور تصادفی کشف شد، یک بار در سال 1832 توسط شیمیدان فرانسوی هنری ویکتور رگنو، و سپس در سال 1872 توسط یک مرد آلمانی به نام یوجین باومن.

چرا از پی وی سی (PVC) زیاد استفاده می شود؟

پی وی سی کاربردها و مزایای گسترده ای را در صنایع مختلف در هر دو شکل سفت و سخت و انعطاف پذیر ارائه می دهد. به طور خاص، PVC سفت و سخت دارای چگالی بالایی برای پلاستیک است که آن را بسیار سخت و به طور کلی بسیار قوی می کند. همچنین در دسترس و مقرون به صرفه است، که در ترکیب با ویژگی های طولانی مدت اکثر پلاستیک ها، آن را به انتخابی آسان برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند ساخت و ساز تبدیل می کند.

پی وی سی ماهیتی بسیار با دوام و سبک وزن دارد و آن را به ماده ای جذاب برای ساخت و ساز، لوله کشی و سایر کاربردهای صنعتی تبدیل می کند. علاوه بر این، محتوای کلر بالای آن باعث می شود که این ماده در برابر آتش مقاوم باشد، که دلیل دیگری برای محبوبیت آن در صنایع مختلف است.

مزایای پی وی سی چیست؟

PVC مجموعه ای از مزیت های حیاتی را در اختیار صنایع قرار می دهد که جایگاه آن را به عنوان یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین پلاستیک های موجود در بازار تثبیت کرده است. این مزایا عبارتند از:

پی وی سی به راحتی در دسترس و نسبتا ارزان است.
پی وی سی بسیار متراکم است و بنابراین بسیار سخت بوده و در برابر تغییر شکل و ضربه به خوبی نسبت به سایر پلاستیک ها مقاومت می کند.
پی وی سی استحکام کششی فوق العاده ای دارد.
پی وی سی در برابر مواد شیمیایی و قلیایی بسیار مقاوم است.

مزایای پی وی سی به استحکام جایگاه خود به عنوان یکی از پرمصرف ترین پلاستیک ها در سراسر جهان کمک کرد. با این حال، حتی اگر به طور گسترده ای موثر و محبوب است، شما باید برخی از عوامل را در هنگام استفاده از مواد در نظر بگیرید.

منبع: https://www.creativemechanisms.com/blog/everything-you-need-to-know-about-pvc-plastic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

No comments have been sent yet!